OFTE STILTE SPØRSMÅL


Her vil du finne svar på det meste du måtte lure på angående deres deltagelse på KarriereDagene NTNU 2018. Dersom noe er uklart eller ikke dekkes, er det bare å sende oss en mail. Et par uker før arrangementet vil du bli oppringt av deres hovedansvarlig. Denne personen vil følge dere opp de siste ukene før, under og etter arrangementet. Her vil hovedansvarlig gå gjennom det vi har registrert av deres ønsker fra logistikkskjemaet dere tidligere har fylt ut. Dersom dere vil gjøre endringer i skjemaet, får dere mulighet til å gjøre det her. Skulle det være noe dere lurer på før den tid, er det bare å kontakte oss. Vi hjelper dere med det aller, aller meste!

Mail: kd@bindeleddet.ntnu.no









På morgenen dagen dere skal stå på stand vil dere bli møtt på Gløshaugen av deres hovedansvarlig som viser dere hvor dere skal stå i messehallen. Messehallen åpner klokken 10:00, og vi anbefaler alle bedriftsrepresentanter å være på plass innen 08:45. Klokken 09:00 holdes det et informasjonsmøte der minst én representant fra hver bedrift må delta. Hovedansvarlig vil minne dere på dette og forklare dere hvor møtet holdes.
Messehallen ligger midt på campus Gløshaugen, på plenen mellom Hovedbygningen, Gamle Elektro, Gamle Kjemi og Kjelhuset. Adressen til Kjelhuset (Kolbjørn Hejes vei 1E) er et fint referansepunkt å gi til taxisjåføren eller legge inn i GPS-en. Dersom dere kommer med flybussen, passer det fint å gå av på Studentersamfundet. Herfra er det gangavstand til campus, men dersom dere har mye å bære kan dere bestille taxi eller ta buss 5 retning Dragvoll/Lohove fra busstoppet på nordsiden av Samfundet. Tar dere buss, går dere av på Gløshaugen syd.
Det er dessverre vanskelig å parkere på campus, men vi jobber med å skaffe reserverte plasser. Deres hovedansvarlig vil informere dere dersom dette går i orden.
Standplassene i messehallen er 4x3 meter, og dere kan stå med fire representanter fra bedriften på standplassen. Det er god plass til roll-ups, stand-vegg og annet stand-materiale som brukes for å sette deres preg på standen.

Gjennom oss kan dere få ett ståbord, to barkrakker, to stoler, et lite bord og to glassboller. Dere har registrert eventuelle ønsker om dette i det nevnte logistikkskjemaet. Dette vil også bli gjennomgått sammen med dere over telefon før arrangementet, og det vil da være mulig å gjøre endringer.
Dersom dere ønsker å ha TV på deres stand kan dette bestilles via oss. Dersom dere ønsker å benytte dere av dette tilbudet skal ønske registreres i logistikkskjemaet. Da vil TV-en stå klar på standen når dere kommer. Merk at vi benytter en ekstern leverandør til dette, og det medfører dermed en ekstra kostnad.
I messehallen gjelder det å komme i kontakt med akkurat de studentene man ønsker at skal søke jobb hos dere, og deretter gjøre et inntrykk som setter seg hos dem. Her finner dere syv tips som kan hjelpe dere med å trekke både oppmerksomhet og søkere.

1. Vær åpen, tilgjengelig, kontaktsøkende og engasjert. Vi vil gjøre det lettest mulig for bedrifter og studenter å komme i kontakt. Terskelen senkes mye dersom man utstråler godt humør og engasjement og søker kontakt med studentene. Følg gjerne opp studentene dere har snakket med. Ved å for eksempel dele ut visittkort til studenter som viser seg som interessante, kan dere gjøre et ekstra inntrykk på dem.

2. Ha innsikt i deres egen rekruttering. Ingen kjenner deres bedrift bedre enn dere! Vi tviler derfor ikke på at dere selger deres muligheter, verdier og miljø bedre enn alle andre. Mange studenter kommer også til å lure på detaljer rundt rekrutteringsprosessen, og vi anbefaler derfor alle representantene på stand å sette seg inn i dette på forhånd.

3. Ha bredde i ansiennitet og roller. Bruk de fire plassene godt! Studentene vil gjerne møte nyansatte, men også ansatte med lengre fartstid i bedriften. Ansatte fra ulike avdelinger eller ansvarsområder er også bra for å vise frem de ulike mulighetene som finnes i bedriften.

4. Benytt dere av speedintervjuene. Vi tilbyr oss å tilrettelegge for at dere kan arrangere speedintervjuer parallelt med aktivitetene i messehallen. Detaljene om dette finner du nedenfor. Intervjuene kan gjøre at dere finner deres drømmekandidat samme dag som dere står på stand!

5. Del gjerne ut flyers, penner, små gadgets eller andre giveaways. La oss være ærlige – studenter elsker freebies. Ta gjerne med noe spennende! En innbydende flyer er også fin å dele ut etter en samtale med en student.

6. Bruk standplassen deres godt. Konkurranser, utfordringer eller showcasing av ny teknologi eller nye løsninger dere har utviklet er en sikker vinner for å trekke studenter. Dersom dere er i tvil om noe vil få plass eller passe inn i messehallen kan dere gjerne ta kontakt med oss, og vi strekker oss langt for å tilrettelegge for det dere måtte ønske. Nedenfor finner dere noen bilder av minneverdige stands opp gjennom årene.
Man blir sulten av å stå på stand! Derfor legger vi mye i å sørge for at dere alltid har tilgang på forfriskninger som mineralvann, nøtter og frukt, samt at dere får en god lunsj midt på dagen. Lunsjbuffeten serveres i Kjelkantinen vegg-i-vegg med messehallen, og vil være åpen fra 11:00 til 14:00. Detaljene rundt serveringen får dere når dere ankommer.
Alle standplassene har tilgang på strøm. Dere kan derfor lade det som må lades, og plugge i eventuelt elektronisk utstyr som skal være en del av standen. Det er også tilgang på Wi-Fi i messehallen. Påloggingsinformasjonen får dere av deres hovedansvarlig.
Vi er behjelpelige i alle faser. Hvordan dere velger å løse denne logistikken, har dere også svart på i det nevnte logistikkskjemaet. Endringer kan selvfølgelig gjøres når deres hovedansvarlige tar kontakt, eller ved å sende oss en mail.

Dersom dere vil sende oss standen i forkant, er det viktig at dere merker dere at standen må ankomme enten mandag 18. september eller tirsdag 19. september. Grunnen til dette er at vi har begrenset med lagerplass.

Adresser standen til: Bindeleddet NTNU Kolbjørn Hejes vei 1E NO - 7034 Trondheim

Vi hjelper dere også med å rigge opp og ned standen. Det er mange medlemmer av KarriereDagene-teamet i messehallen som hjelper dere med begge deler.

Vi tilbyr oss også å sende standen tilbake til dere. Ettersom vi gjerne vil at Bring skal kunne fakturere dere direkte for denne forsendelsen, henter vi inn deres kundenummer i Bring via logistikkskjemaet. Det er også viktig at vi har riktig adresse til stedet der standen skal sendes. Punktene vil bli dobbeltsjekket av deres hovedansvarlige før arrangementet.
Dere vil motta en faktura i etterkant av arrangementet, i løpet av oktober. Dere har fylt inn fakturainformasjonen deres i logistikkskjemaet, og denne vil bli dobbeltsjekket når dere blir oppringt av deres hovedansvarlige.
Markedsføringen av KarriereDagene trappes opp fra studiestart, og toppes i ukene før arrangementet. Vi står på stand, henger opp plakater, blester i forelesninger og markedsfører i sosiale medier og på nettsidene våre. Når det gjelder hver enkelt bedrift, vil deres logo være synlig på plakater på campus rundt om i Trondheim, og på roll-ups på våre stands. I tillegg vil dere være synlig på nettsidene våre, gjennom vår oversikt over deltakende bedrifter. Her kan studenter klikke seg inn og få informasjon om deres bedrift og deltakelse på KarriereDagene. Teksten de leser, er den dere sende inn via logistikkskjemaet.
Dag: Onsdag 20. september og torsdag 21. september
Tid: 12:15–13:00
Sted: Ikke avgjort enda

Bedriftene som har fått plass på Internship-presentasjonene får to minutter på å overbevise studentene om hvorfor de bør tilbringe sommeren sin hos akkurat dere. Dette er en unik mulighet til å rekruttere relevante studenter til deres internships. Dere får stille med én bedriftsrepresentant og opptil to PowerPoint-slides. Presentasjonene foregår i et auditorium på campus onsdag 20. september og torsdag 21. september kl. 12:15 og er åpent for 180 studenter.
Dag: Onsdag 20. september og torsdag 21. september. Dere setter tidspunkt og varighet selv.
Sted: Tildeles av hovedansvarlig.

Speedintervjuene gir dere muligheten til å ta steget ut av messehallen og bli nærmere kjent med aktuelle studenter i roligere omgivelser. Intervjuene tilfører rekrutteringen litt mer dybde, og har vært en stor suksess tidligere. Vi klargjør et rom på campus og setter opp påmelding i forkant. Dere vil så motta en liste med interesserte studenter og deres kontaktinformasjon, og administrerer rammene rundt intervjuene etter eget ønske. Speedintervjuene foregår parallelt med aktiviteten i messehallen både onsdag og torsdag.
Cookies hjelper oss å levere våre tjenester. Ved å bruke våre tjenester, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer